Pandemia COVID-19 zrewolucjonizowała całe życie społeczne, biznesowe i kulturalne. W roku 2020 wszyscy stanęliśmy naprzeciw „czarnego łabędzia” i jak dotąd, ciągle uczymy się funkcjonować w nowej, odmiennej rzeczywistości, która dotknęła każdą jednostkę społeczną. Wydarzenia firmowe, spotkania z klientami, promocje marek i nowych brandów zmieniły się o 180 stopni i przeniosły się niemalże w 100% do strefy online. Fakt, że uczestniczymy teraz w eventach wirtualnie, nie oznacza wcale, że mają one mniejsze znaczenie.
To samo tyczy się prezentów powitalnych, gift packów z okazji wejścia na rynek czy drobnych gadżetów, wręczanych do tej pory podczas tego typu spotkań. Wręczanie upominków jeszcze przed takim spotkaniem to nie tylko plan B w nowej rzeczywistości. To także nowatorskie podejście, które z dużą dozą pewności pozostanie na rynku reklamowym w dłuższej perspektywie. Warto wziąć je pod uwagę, planując aktywności marketingowe w 2021. Podpowiadamy dlaczego…
NARÓB SMAKU PRZED DANIEM GŁÓWNYM
Dla dużej ilości klientów hasło „wirtualny event” może brzmieć dziwnie. Potencjalny uczestnik pewnie ma wątpliwości, jak to będzie wyglądało, co kryje się pod enigmatycznym stwierdzeniem „wydarzenie online”.
Wyślij mu paczkę – przedsmak zapowiadanej imprezy. Dopasuj ją do charakteru wydarzenia, jakie organizujesz i dołącz harmonogram spotkania online. Taki prezent niespodzianka sprawi, że Twój event w oczach klienta stanie się nowym, akceptowalnym formatem Waszych spotkań, których on będzie niecierpliwie oczekiwał przed ekranem swojego komputera.
PŁATNE WYDARZENIE? ZACHĘĆ UCZESTNIKÓW DO REJESTRACJI NA TWÓJ EVENT
Może to być drobny gadżet, niespodzianka, będąca jednocześnie formą zaproszenia do udziału i chęci rejestracji. Klient poczuje się na pewno wyróżniony, a co więcej – potraktuje zaproszenie niezwykle poważnie i na pewno przemyśli swój udział (nawet odpłatny!).
Wydarzenia odpłatne, których promocja rozpoczyna się od podarowania jakiegoś upominku, wiedzy w formie ebooka czy innej formy przedsmaku, mogą być brane pod uwagę w kategorii tych ważniejszych i wartych poświęcenia czasu, skoro organizator decyduje się na niekonwencjonalną formę zaproszenia.
WARTOŚĆ DODANA
Do tej pory z eventem dla klientów wiązała się masa spraw pobocznych. Nie tylko ważny był program, potencjalni prelegenci, ale także miejsce, odpowiedni klimat, dekoracje i bufet! Wraz z przejściem do strefy online odchodzą nam tematy organizacyjne, które spędzały sen z powiek niejednemu marketerowi czy specjaliście do spraw eventów.
Wysłany wcześniej wartościowy upominek, zachęca do wzięcia udziału w Twoim wydarzeniu i jest nadal postrzegany jako wartość dodana do treści merytorycznych i wiedzy, jaką Twoi klienci mogą wynieść ze spotkania. Do tej pory tą wartością były luksusowe hotele, pyszne jedzenie i rozrywki po części głównej. Dzisiaj musisz tę cześć zastąpić inną formą, by Twoi klienci nadal czuli, że było to cenne doświadczenie.
JESTEŚMY ZMĘCZENI SPOTKANIAMI ONLINE
Na początku 2020 roku przejście z strefy realnej do wirtualnej okazało się zbawienne, nie tylko dla prowadzonych biznesów, ale także dla podtrzymania kontaktów międzyludzkich. Mamy końcówkę roku 2020 i… nadal spotykamy się z współpracownikami na Skype lub Zoomie, z bliskimi kontaktujemy się za pośrednictwem WhatsApp i nie zapowiada się, abyśmy mieli to zmienić w najbliższym czasie.
Zmęczonych klientów możesz zachęcić do udziału w „kolejnym wydarzeniu online”, które organizujesz, wysyłając mu wcześniej prezent, wyróżniający Cię z tłumu. Być może taką formą zaproszenia „obudzisz” znudzonych spotkaniami wirtualnymi i skusisz na Twój event.
PODARUJ DOŚWIADCZENIE
Aby Twój event online, nie był kolejnym webinarem i zlepkiem mówionych prelekcji, podaruj swoim odbiorcom DOŚWIADCZENIE!
Załóżmy, że jesteś producentem napoju musującego dla dorosłych i wprowadzasz jego nowy smak na rynek. Wysłanie uczestnikom eventu napoju wyskokowego byłoby zbyt prostym rozwiązaniem, dlatego możesz przygotować kreatywną paczkę, w której oprócz wprowadzanego produktu, znajdą się akcesoria i wyroby, przydatne w przygotowaniu letniego drinka.
Podczas eventu promującego produkt, w trakcie przerwy pomiędzy prezentacjami, zaproś profesjonalnego barmana, prezentującego na żywo, jak najlepiej zrobić drinka z dokładnie tych samych składników, które zawierała wysyłka kreatywna, wysłane przed eventem.
Nowa rzeczywistość wymusza na jej uczestnikach szukania rozwiązań i odnajdywania się w świecie, który uległ transformacji. Jeśli, planując aktywności marketingowe na 2021 rok, wpadnie Ci do głowy organizacja eventu online i chciałbyś nadać mu wyjątkowego charakteru, skontaktuj się z nami.
Pomożemy Ci zaprojektować, zapakować i dostarczyć prezenty bezpośrednio do Twoich odbiorców!
Zdjęcia pochodzą ze zbiorów Pracowni Prezentów. Zabrania się ich dalszego kopiowania i rozpowszechniania bez zgody właściciela.